Hejsan, jag är en tjej som under större delen av mitt liv varit överviktig...Jag drabbades av en knäskada som gjort det svårt att hålla igång men nu kämpar jag för att gå ner i vikt. Min startvikt januari 2011 när jag satte igång på riktigt var 95kg och mitt mål är att komma ned till normalvikt eller tills de känns bra. :) Målet just nu ligger på 75kg :)

December 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 Augusti 2012 Juli 2012 Juni 2012 Maj 2012 April 2012
Beatrice Alf Erik Forsberg Marina Hellberg

Utrensat kylskåp!

Kategori: | 2012-04-19 18:58:12

Nu har jag och min rumskamrat spenserat alla sista pengar på att inhandla mat tills starten av lchf nästa vecka! :D Känns bra att testa något nytt och jag känner mig spänd på att se hur det kommer gå.

Kylen och frysen är nu fulla av gosaker som inte innehåller allt för mycket kolhydrater. Tips på en app att använda om ni har iphone eller dylikt är LchfTabellen, mycket hjälpsam. :)

Här kommer ett recpept för er som är sugana på att börja äta men oroar er för bakningen (som min rumskompis gjorde):


200 gram mörk choklad, 70%

Jordnötssmör

Jordnötter

 

Smält 100 gram choklad och bre ut på ett bakplåtspapper. In i kylen eller frysen tills det stelnar.

Blanda jordnötssmör och jordnötter. Jag tog ca 1-2 dl jordnötssmör och lika mycket jordnötter.

Bre ut över chokladen. Värm upp jordnötssmöret lite om det är svårt att blanda.

Smält sedan 100 gram choklad till och bre ut över jordnötsfyllningen. Låt stelna!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    lite överslags räkning ger väl att de där kakaorna innehåller omkring 3000 kcal ungefär 1000 kcal från varje energikälla, jordnötter har runt 10% kolhydrater, jordnötssmör kring 15% och chockladen kring 50% kan vi säga för enkelhetens skulle. Det ger att av dom 3000 kalorierna kommer 750kcal från kolhydrater. Det ger en procentsats för kolhydrater på cirkus 25%. Så att sätta i sig de där kakorna är väl ungefär som jag trycka i sig 6 bigmac.

    Hoppas det smakar.

    2012-04-21 | 00:53:14
  • Emma säger:

    Trevlig uträkning! Men är du inte intresserad va som skrivs, detta med rätt ingredienser är okej att äta. och som jag skrev kommer inte jag att äta dessa utan min kompis. Ge fan i å kommentera om du inte ger positiv feedback.

    2012-04-21 | 05:38:53
  • Marina Hellberg säger:

    Du som kommenterade, jag har bara en sak att säga och de är att skaffa dig stake och stå för de du skriver. Skriv ut namn så Emma vet vem hon skriver med. Annars kan du lika gärna sluta kommentera..

    2012-04-21 | 14:09:30

Kommentera inlägget här: