Hejsan, jag är en tjej som under större delen av mitt liv varit överviktig...Jag drabbades av en knäskada som gjort det svårt att hålla igång men nu kämpar jag för att gå ner i vikt. Min startvikt januari 2011 när jag satte igång på riktigt var 95kg och mitt mål är att komma ned till normalvikt eller tills de känns bra. :) Målet just nu ligger på 75kg :)

December 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 Augusti 2012 Juli 2012 Juni 2012 Maj 2012 April 2012
Beatrice Alf Erik Forsberg Marina Hellberg

Bang a bomerang!

Kategori:Vardagslivet | 2012-05-04 10:37:33

Hejsan, nu har jag varit ute på äventyr skulle man lätt kunna säga! Fram och tillbaka till Göteborg över en natt är ju inte något som sker kontinuerligt kan jag lätt säga. :) Men kul varne å de ska ske en gång till inom snar framtid. :D

Nu till de jag egentligen tänkte på...satt och kikade runt på facebook och hittade en massa gammla bilder av mig, samt nya! Tiden går fort och vissa saker man gör i sitt liv kommer man försöka undvika resterande del av det. Hittade nämligen denna bild på mig:



Glamorös, visst? Tro att jag vägde 95kg vid denna tidpunkt... Känns hemskt att säga då viktuppgången (från min tidigare vikt) skett under mindre än ett år. :o

Detta är jag idag (bilden kan ljuga lite då den är tagen från sidan):



Ännu tänker jag inte sluta kämpa! Jag hoppas att ni aldrig hamnar i den sitsen jag gjorde...för de är inte lätt att ta sig tillbaka och jag vet inte hur många gånger jag har legat i tårar och svett över att de är kämpigt. MEN har ni hamnat där så kan jag bara säga en sak, varje ynka litet steg som tas tillbaka är som en stor chokladkaka i belöning!

Peace out!

Kommentarer

  • Andreas W säger:

    Jättebra jobbat! :) Snygg tjej har du alltid varit :)

    2012-05-04 | 10:52:01
    Bloggadress: http://antesgbp.blogspot.com
  • Erik "sweat-tshirt" Forsberg säger:

    Mätte du midjan innan du började träningen? Ser ut som det skiljer en halvmeter minst! Bra jobbat! Tycker att folk kan ha oss som exempel på att man KAN lyckas. För tio år sedan vägde jag 90 kilo. I nio år har jag vägt 100 kilo och därikring. Nu väger jag strax under 90 kilo efter 5 månaders träning och jag har aldrig mått bättre.

    2012-05-04 | 13:43:15
    Bloggadress: http://www.sportfiskefrossa.se
  • nita säger:

    Du är fin, Emma! :) Starkt av dig att lyckas ta tag i vikten, inte alla som klarar av det.

    2012-05-04 | 15:51:39
    Bloggadress: http://zphoto.blogg.se/
  • Emma säger:

    Ante: Tackar, måste ju kämpa ikapp dig ;)

    Erik: Jag har tyvärr inte lyckats fått med omkrets från start men från jan iaf och de är kanske 10cm ned eller något liknande. :) Vi har lyckats och de är sjukt kul! I sommar blir de terrängträning tyck ja!

    Nita: Tack:) De känns skönt att jag orkade nu i efterhand.

    2012-05-04 | 16:27:46
    Bloggadress: http://snowwhiteemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: