Hejsan, jag är en tjej som under större delen av mitt liv varit överviktig...Jag drabbades av en knäskada som gjort det svårt att hålla igång men nu kämpar jag för att gå ner i vikt. Min startvikt januari 2011 när jag satte igång på riktigt var 95kg och mitt mål är att komma ned till normalvikt eller tills de känns bra. :) Målet just nu ligger på 75kg :)

December 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 Augusti 2012 Juli 2012 Juni 2012 Maj 2012 April 2012
Beatrice Alf Erik Forsberg Marina Hellberg

Until your gone

Kategori:Träning | 2012-12-05 12:06:04

Hejsan hoppsan!
Nu sitter jag hemma i soffan hos föräldrarna och ska snart till att börja fila på den nästan färdiga enkäten till uppsatsen, inom 1månad är man klar med uppsatsen för denna termin...bara att börja nästa C-uppsats. Ska bli så fruktansvärt skönt när jag kan lämna dessa bakom mig :)

Igår va en riktig funderardag..om man nu skulle kunna kalla de så! Varför ska vi människor ha så mycket att fundera på varje dag. Det finns inte en sak under en dag man gör utan att man måste fundera över konsekvenser och följder. Dagens samhälle är inte ett samhälle jag skulle leva i om jag fick välja, jag skulle hellre gå tillbaka till jägarsamhället, bortsett jämnställdhets missen då ;) Idag är det allt för mycket som kretsar kring pengar, pengar å åter pengar...tänk att slippa fundera över om man har råd till att hitta på något verje gång man ska till att göra något annat än vanligt. :) Inte bara pengar att fundera kring som stör mig utan även att allt ska vara styrt av massa ideal idag. Ideal, pengar och sura människor!
Något jag stör mig på är media och alla lättstötta människor! Nå finns de väl mer vettiga saker att skriva om i tidningarna än de skrivs om idag. Vem vill egentligen veta va Tom Cruise gör just nu?! Vem vill veta att Lindsey Lohan åkte fast för 10000000 gången?! :o Är det de som är viktigt i dagens samhälle? Är det verkligen de som gör att du vill leva en dag till...mer skvaller!
Och sedan alla lättstötta människor, varför vaknade ni på fel sida varje dag detta år? Gick med i en grupp på facebook där man publicerar humor, humor kan i min värld röra allt från blondiner, barn, djur och jaaa allt som man känner för att skämta om eller med! Men nejdå inte ens folk som går med i en sån grupp kan uppskatta skämten utan att måsta kommentara många negativt. Jag blir upprörd över samhället jag lever i! Skulle vi verkligen dö av att ta bort all media och bli lite positivare? Fick jag välja hade jag INTE valt att leva idag.
 
 
Såååå nu till roligare saker när jag avreagerat mig lite! :p Idag ha jag tänk fixa 100situps blandat mellan vanliga och cykelsitups. Blir nog öven plankan idag, måste komma igång med den igen :D Sedan sitter jag och funderar starkt på att dra ut på en joggingtur, -16 ute är de enda som stoppar mig för tillfället!! Hmmm...kanske blir det cykel istället trots att jag inte gillar att cykla. Lite plugg först och 13.00 blir det nog ändå en kort springtur... :D
 
Tjing! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: