Hejsan, jag är en tjej som under större delen av mitt liv varit överviktig...Jag drabbades av en knäskada som gjort det svårt att hålla igång men nu kämpar jag för att gå ner i vikt. Min startvikt januari 2011 när jag satte igång på riktigt var 95kg och mitt mål är att komma ned till normalvikt eller tills de känns bra. :) Målet just nu ligger på 75kg :)

December 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 Augusti 2012 Juli 2012 Juni 2012 Maj 2012 April 2012
Beatrice Alf Erik Forsberg Marina Hellberg

Sjukgymnast och "the last-ditch effort"

Kategori:Träning | 2012-07-30 14:33:48

Måndag den 30 juli...detta betyder 1vecka och 3dagar tills jag ska tillbaka till sjukhuset för ett nytt test av knäet där de ska avgöra hur stor skadan är eller om jag helt enkelt måste operera för att skadan ska läka bra nog för att leva ett normalt liv.. Nu idag är det över 1,5år sedan jag gjorde illa knäet och än så länge har inga beslut tagits, varken bra eller dåliga! Nästa vecka gäller det alltså, vilket är en hemsk känsla. Det är knappt en vecka kvar innan jag vet vad som händer med mitt fortsatta idrottande, med mitt knä, med min hälsa och hur jag i framtiden kommer kunna leva mitt liv...ca. 1vecka...
 
 
Okej till något helt annat, jag har som sagt varit överviktig i princip hela min barndom och uppväxt (jag har dålig ämnesomsättning och svårt att gå ner)! Sedan Oktober 2010 när skadan skedde gick jag upp 17kg och hamnade januari 2012 på en vikt vid ca. 95kg (definitivt inget jag är stolt över)! Sedan 18 januari 2012 har jag gått ner 12-13kg trots en knäskada som ibland hindrat träningen och svårigheten med min kroppsbyggnad och allmänna ämnesomsättning, men ner har jag kommit om de så har krävt svett och tårar många träningspass. Nu kommer jag ge gärnet för att ta bort de sista kilona också, samt att jag gett mig den på att komma under 73kg!! Ca 10kg kvar att ta bort...ÖKA KÄMPA!
 
  2011                                    2012
 
 
Så slutsatsen av detta inlägg?! Nu drar jag ut och tränar...joggingtur och ben/arm/bål övningar :) Till alla er andra som har svårt att gå ner i vikt, GE INTE UPP det är definitivt de sämsta man kan göra!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: